NOWA KOLEKCJA WIOSENNA 2024!
  • Język: Polski Polski
  • Zmień

Język:

Koszyk

Informacja Konsumencka

🇵🇱

Szanowni państwo! 

Dziękujemy za zakup obuwia marki ARTIKER. W trosce o jak największe zadowolenie z naszych produktów prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami, które pomogą Państwu właściwie użytkować zakupione buty. Wierzchy obuwia wykonane są z naturalnych skór licowych, welurowych, zamszowych lub materiałów skóropodobnych-tworzyw.

Żeby  jak najdłużej móc cieszyć się dobrą jakością butów, należy o nie odpowiednio zadbać i systematycznie konserwować.

Informacja Konsumencka -reklamacja obuwia

Prosimy o dokładne zapoznanie się z zasadami reklamacji, konserwacji, odpowiedzialności sprzedawcy i przemyślany zakup towaru. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego jeżeli rzecz sprzedana ma wadę ukrytą, spowodowaną winą producenta. Producent nie ponosi odpowiedzialności za szybsze zużywanie się obuwia, spowodowane intensywnością użytkowania, stosowaniem obuwia nie zgodnie z przeznaczeniem oraz przez brak odpowiedniej konserwacji. Towar przekazany do reklamacji powinien być suchy, czysty i bez zabrudzeń. Reklamacje obuwia brudnego, zniszczonego, posiadającego uszkodzenia mechaniczne nie są rozpatrywane. Ewentualne reklamacje należy składać zaraz po ujawnieniu się wad obuwia, czyli niezwłocznie po powstaniu usterki. Sprzedawca jest zwolniony z odpowiedzialności jeżeli wada była jawna, kupujący wiedział o niej w momencie zawarcia umowy. Producent ma prawo w pierwszej kolejności usunąć ujawnioną wadę, reklamowanego produktu,  poprzez naprawę obuwia , może również wymienić je na nowe (ten sam model), wolne od wad . Ostatecznie, gdy wada nie jest możliwa do usunięcia i nie dysponuje nową parą butów zwrócić koszty zakupu. Kupujący nie może odstąpić od umowy, gdy wada produktu nie jest istotna.

Zasady użytkowania i konserwacji obuwia:

  1. Wkładaj i zdejmuj obuwie zawsze rozsznurowane z do końca rozsuniętym zamkiem. Chyba, że sznurowanie lub zamek są elementami wyłącznie ozdobnymi. Nigdy przy czynnościach związanych z sznurowaniem butów lub rozsuwaniem albo zasuwaniem zamka nie należy używać nadmiaru siły.
  2. Zawsze sznuruj buty, unikniesz w ten sposób przetarcia zapiętków i deformowania wierzchów
  3. Nie zagniataj zapiętków obuwia, poprzez ich zadeptywanie.
  4. Obuwie ściągaj ze stopy i na nią wkładaj w odpowiedni sposób. Przy użyciu rąk lub łyżki do butów. Nie stosuj metody zdejmowania z pięty  palcami drugiej stopy.
  5. Czyść buty powierzchniowo przy użyciu wilgotnej szmatki, gąbki lub szczoteczki. Zabrania się prania butów. Pozbawia to materiał elastyczności, powodując pękanie oraz osłabia spoiny kleju i ściegi szycia.
  6. Pamiętaj o codziennej konserwacji obuwia. Nie zaleca się stosowania past samo nabłyszczających, które mogą uszkodzić wierzchnią powłokę skór naturalnych i syntetycznych.
  7. Przed nałożeniem nowej warstwy pasty, należy usunąć poprzednią
  8. Regularnie konserwuj wierzchy obuwia odpowiednimi środkami::

-anilinę i skórę licową czyść wilgotną szmatką, osusz  i nałóż pastę zgodnie  z kolorem wierzchu, a następnie wypoleruj,

-Nubuk i welur delikatnie szczotkować, stosować aerozol do zamszu. Nie używać past i kremów,

-Skórę syntetyczną przecierać miękką wilgotną szmatką, stosować środki do skór syntetycznych.

  1. Obuwie z materiałów włókienniczych czyścić tylko gąbką zamoczoną w ciepłej wodzie z ewentualnym dodatkiem płynu piorącego.
  2. Dbałość o wnętrze obuwia, utrzymanie czystości, wymiana wyściółek-wkładek, wymiana fleków w obcasach należy do obowiązków użytkownika w ramach konserwacji obuwia.
  3. Unikaj przemoczenia, jeśli jednak nastąpi susz obuwie w temperaturze pokojowej (z dala od grzejników i pieców).

Producent, dystrybutor oraz sprzedawca nie ponoszą odpowiedzialności za:

  • 1. Złe dopasowanie rozmiaru obuwia do stopy użytkownika pod względem wielkościowym i tęgościowym;
  • 2. Komfort oraz wygodę użytkownika;
  • 3. Ponadto nie podlegają reklamacji uszkodzenia mechaniczne (np. zamków, sprzączek, podeszew), obicia, otarcia, przetarcia szwów, uszkodzenia wynikające ze złego dopasowania obuwia do stopy lub jego użytkowanie niezgodne z  przeznaczeniem, wady jawne widoczne w chwili zakupu, zabrudzenia, plamy, zacieki, obuwie brudne, zużyte, zaniedbane, mokre, niekonserwowane, płytkie szczeliny na krawędzi klejenia spodów oraz nieprawidłowa konserwacja. Nie podlegają również reklamacji uszkodzenia wynikające z naturalnego zużycia towaru (np. spodów, wyściółek, zapiętek, cholewek itp.);
  • 4. Degradację materiałów w skutek działania substancji czyszczących /środków dezynfekujących/ nieodpowiednich do czyszczenia obuwia; Buty wyprane ręcznie lub w pralce.
  • 5. Przemakanie  obuwia ze skór naturalnych – szlachetnych; Obuwie, całoroczne, letnie  i jesienno zimowe z cholewkami ze skóry licowej, nawet prawidłowo konserwowane, noszone podczas słoty (deszczu lub topniejącego śniegu) może ulec przemoczeniu po 20 min. użytkowania. Obuwie ze skór typu nubuk, welur z licem naturalnym jest znacznie mniej odporne na przemakanie i wymaga konserwacji środkami chemicznymi przeznaczonymi specjalnie do tych celów.
  • 6. Przemakanie podeszw skórzanych użytkowanych niezgodnie z przeznaczeniem;
  • 7. Różnice w kolorze i fakturze skóry;
  • 8. Załamania, zmarszczenia powstałe w trakcie użytkowania a wynikające z naturalnych właściwości skóry i materiałów skóropodobnych;
  • 9. Obuwie z wadami jawnymi, widocznymi już w momencie sprzedaży;
  • 10. Odbarwienia  wnętrza buta ze skór naturalnych pod wpływem potu bądź przemoczenia. Naturalną cechą obuwia wykonanego ze skór i jeansu jest ich farbowanie w przypadku zawilgocenia ( także w wyniku pocenia).
  • 11. Uszkodzenia wynikające z niedostatecznej konserwacji i nadmiernego zużycia obuwia;

 

🇩🇪

Sehr geehrte Damen und Herren! 

Vielen Dank für den Kauf von Schuhen der Marke ARTIKER. Um sicherzustellen, dass Sie Ihre erworbenen Schuhe optimal nutzen und zufrieden sind, möchten wir Sie bitten, die folgenden Informationen zu beachten, die Ihnen bei der richtigen Pflege Ihrer Schuhe helfen werden. Die Oberschichten der Schuhe bestehen aus natürlichen Lederarten wie Glattleder, Veloursleder, Wildleder oder lederähnlichen Materialien.

Um die Qualität Ihrer Schuhe möglichst lange zu erhalten, sollten Sie sich gut um sie kümmern und regelmäßig pflegen.

Kundeninformation - Schuhreklamation

Bitte machen Sie sich mit den Richtlinien zur Reklamation, zur Pflege, zur Verantwortung des Verkäufers und zum überlegten Kauf vertraut. Der Verkäufer haftet gegenüber dem Käufer, wenn das verkaufte Produkt einen versteckten Mangel aufweist, der auf einen Herstellungsfehler zurückzuführen ist. Der Hersteller haftet nicht für den schnelleren Verschleiß der Schuhe aufgrund intensiver Nutzung, unsachgemäßer Verwendung der Schuhe oder mangelnder angemessener Pflege. Produkte, die zur Reklamation eingereicht werden, sollten trocken, sauber und frei von Verschmutzungen sein. Reklamationen von schmutzigen, beschädigten oder mechanisch beschädigten Schuhen werden nicht akzeptiert. Eventuelle Reklamationen sollten unverzüglich nach Feststellung des Mangels am Schuh eingereicht werden, also sobald der Mangel auftritt. Der Verkäufer ist von der Haftung befreit, wenn der Mangel offensichtlich war und der Käufer davon bei Vertragsabschluss wusste. Der Hersteller hat das Recht, den festgestellten Mangel zunächst durch Reparatur des Schuhs zu beheben oder ihn gegebenenfalls gegen ein neues (gleiches Modell) ohne Mängel auszutauschen. Schließlich, wenn der Mangel nicht behoben werden kann, kann der Hersteller die Kaufkosten erstatten. Der Käufer kann nicht vom Vertrag zurücktreten, wenn der Mangel am Produkt nicht erheblich ist.

Grundsätze für die Verwendung und Pflege von Schuhen:

Tragen und entfernen Sie Schuhe immer mit vollständig geöffneten Schnürsenkeln und vollständig geöffnetem Reißverschluss, es sei denn, Schnürsenkel oder Reißverschluss dienen ausschließlich als dekorative Elemente. Verwenden Sie niemals übermäßige Kraft beim Schnüren, Lösen oder Verschließen des Reißverschlusses.
Binden Sie immer die Schnürsenkel, um Abrieb an den Fersen und Verformungen der Oberflächen zu vermeiden.
Drücken Sie nicht auf die Fersen der Schuhe, indem Sie auf sie treten.
Ziehen Sie Schuhe in angemessener Weise aus und legen Sie sie an, indem Sie Ihre Hände oder einen Schuhlöffel verwenden. Verwenden Sie nicht die Methode, den Schuh von der Ferse mit den Fingern des anderen Fußes abzuziehen.
Reinigen Sie Schuhe oberflächlich mit einem feuchten Tuch, einem Schwamm oder einer Bürste. Das Waschen der Schuhe wird nicht empfohlen, da dies das Material austrocknet, was zu Rissen führt und die Klebeverbindungen und Nähte schwächt.
Denken Sie daran, Ihre Schuhe regelmäßig zu pflegen. Die Verwendung von Selbstglanzpasten, die die Oberfläche von Natur- und Kunstleder beschädigen können, wird nicht empfohlen.
Bevor Sie eine neue Schicht Paste auftragen, sollten Sie die vorherige entfernen.
Pflegen Sie die Oberflächen der Schuhe regelmäßig mit den entsprechenden Pflegemitteln:
- Glattleder und Nappaleder mit einem feuchten Tuch reinigen, trocknen lassen und dann die Paste in der Farbe des Obermaterials auftragen und polieren.
- Nubuk- und Veloursleder vorsichtig bürsten und Sprays für Wildleder verwenden. Verwenden Sie keine Pasten und Cremes.
- Kunstleder mit einem weichen feuchten Tuch abwischen und Mittel für Kunstleder verwenden.
Schuhe aus Textilmaterialien sollten nur mit einem in warmem Wasser angefeuchteten Schwamm gereinigt werden.
Die Pflege des Schuhinnenraums, die Aufrechterhaltung der Sauberkeit, der Austausch von Einlegesohlen und der Austausch von Absatzflicken gehören zu den Pflichten des Benutzers im Rahmen der Schuhpflege.
Vermeiden Sie das Durchnässen, aber wenn es passiert, trocknen Sie die Schuhe bei Raumtemperatur (fern von Heizkörpern und Öfen).

Hersteller, Distributor und Verkäufer übernehmen keine Verantwortung für:

1. Schlechte Passform der Schuhe für den Benutzer hinsichtlich Größe und Weite;
2. Benutzerkomfort und -bequemlichkeit;
3. Mechanische Schäden (z. B. Reißverschlüsse, Schnallen, Sohlen), Abnutzung, Verschleiß von Nähten aufgrund unsachgemäßer Passform oder unsachgemäßem Gebrauch, offensichtliche Mängel zum Zeitpunkt des Kaufs, Verschmutzung, Flecken, Schmutz, Abnutzung, Vernachlässigung, Feuchtigkeit und unzureichende Pflege. Ebenso unterliegen Schäden aufgrund normalen Verschleißes (z. B. Sohlen, Innenfutter, Fersen, Schaft usw.) nicht der Reklamation.
4. Materialverschlechterung durch unsachgemäße Verwendung von Reinigungs- / Desinfektionsmitteln, die nicht zur Schuhreinigung geeignet sind; Hand- oder Maschinenwäsche von Schuhen.
5. Das Durchfeuchten von Schuhen aus edlen Ledersorten; Ganzjährige, Sommer- und Herbst-Winterschuhe mit Lederschäften können, auch wenn sie ordnungsgemäß gepflegt werden, nach 20 Minuten Nutzung bei Regen oder schmelzendem Schnee durchnässt werden. Schuhe aus Nubuk- und Wildleder sind viel weniger wasserbeständig und erfordern spezielle chemische Pflegemittel.
6. Das Durchfeuchten von Ledersohlen, wenn sie nicht gemäß ihrer Verwendung verwendet werden.
7. Unterschiede in Farbe und Textur des Leders;
8. Falten und Falten, die während des Gebrauchs aufgrund der natürlichen Eigenschaften von Leder und lederähnlichen Materialien entstehen;
9. Schuhe mit offensichtlichen Mängeln, die bereits zum Zeitpunkt des Verkaufs sichtbar waren;
10. Verfärbungen im Inneren des Schuhs aus Naturleder aufgrund von Schweiß oder Durchnässen. Es ist eine natürliche Eigenschaft von Schuhen aus Leder und Jeans, bei Feuchtigkeit (auch durch Schweiß) zu färben.
11. Schäden aufgrund unzureichender Pflege und übermäßigem Verschleiß der Schuhe.

 

🇬🇧

Dear Sir/Madam,

Thank you for purchasing ARTIKER brand footwear. In order to ensure your utmost satisfaction with our products, we kindly ask you to familiarize yourself with the following information, which will help you properly care for the shoes you have purchased. The uppers of the footwear are made from natural leather types such as smooth leather, suede, nubuck, or leather-like materials.

To enjoy the good quality of your shoes for as long as possible, it is necessary to take proper care of them and maintain them regularly.

Consumer Information - Footwear Complaints

Please carefully read and understand the rules regarding complaints, maintenance, seller responsibility, and thoughtful product purchases. The seller is liable to the buyer if the sold item has a hidden defect caused by a manufacturer's fault. The manufacturer is not responsible for the faster wear and tear of the footwear due to intensive use, improper use of the footwear, or lack of adequate care. Products submitted for complaints should be dry, clean, and free of dirt. Complaints about dirty, damaged, or mechanically damaged footwear will not be considered. Any complaints should be filed immediately after the discovery of footwear defects, which means as soon as the defect occurs. The seller is exempt from liability if the defect was obvious, and the buyer knew about it at the time of contract conclusion. The manufacturer has the right to first rectify the identified defect by repairing the footwear or, if necessary, exchange it for a new one (the same model) free of defects. Finally, if the defect cannot be remedied, the manufacturer may refund the purchase costs. The buyer cannot withdraw from the contract when the product defect is not significant.

Guidelines for Use and Maintenance of Footwear:

Always put on and take off your shoes with laces fully loosened and the zipper fully open unless laces or zippers are purely decorative. Never use excessive force when lacing, unlacing, or zipping.
Always lace your shoes to prevent heel abrasion and upper deformities.
Do not crush the heel of the footwear by stepping on it.
Remove and put on footwear properly using your hands or a shoe horn. Do not use the method of removing from the heel with the toes of the other foot.
Clean shoes superficially using a damp cloth, sponge, or brush. Washing shoes is not recommended as it removes their elasticity, leading to cracking and weakening of adhesive bonds and stitched seams.
Remember to regularly maintain your footwear. It is not recommended to use self-shining pastes as they may damage the surface of natural and synthetic leathers.
Before applying a new layer of paste, remove the previous one.
Regularly maintain the uppers of your footwear with appropriate products:
- Clean aniline and smooth leather with a damp cloth, dry, and then apply paste in accordance with the upper color, followed by polishing.
- Gently brush nubuck and suede, using aerosol for suede. Do not use pastes and creams.
- Wipe synthetic leather with a soft damp cloth and use products for synthetic leathers.
Footwear made of fabric materials should be cleaned only with a sponge moistened in warm water with a possible addition of laundry detergent.
Taking care of the interior of the footwear, maintaining cleanliness, changing insoles, and changing heel tips are the user's responsibilities as part of footwear maintenance.
Avoid getting the shoes wet, but if it happens, dry them at room temperature (away from radiators and stoves).

The manufacturer, distributor, and seller are not responsible for:

1. Poor fit of the shoes to the user's foot in terms of size and width;
2. User comfort and convenience;
3. Mechanical damage (e.g., zippers, buckles, soles), wear and tear, seam wear due to improper fit or improper use, obvious defects at the time of purchase, dirt, stains, wear, neglect, moisture, and inadequate care. Similarly, damage due to normal wear and tear (e.g., soles, linings, heels, uppers, etc.) is not subject to complaints.
4. Material deterioration due to improper use of cleaning/disinfecting agents unsuitable for shoe cleaning; Hand washing or machine washing of shoes.
5. Wetting of shoes made of noble leathers; Year-round, summer, and autumn-winter shoes with leather shafts, even when properly maintained, can become soaked after 20 minutes of use in rain or melting snow. Shoes made of nubuck and suede are much less water-resistant and require chemical care products specifically designed for this purpose.
6. Moistening of leather soles when used inappropriately;
7. Differences in leather color and texture;
8. Folds and wrinkles occurring during use due to the natural properties of leather and leather-like materials;
9. Footwear with obvious defects visible at the time of sale;
10. Discoloration of the shoe interior from natural leathers due to sweat or moisture. It is a natural characteristic of leather and denim shoes to dye when moist (even due to sweating).
11. Damage resulting from inadequate care and excessive wear of the footwear.